Et nyt hæfte om ledelse uden grænser giver gode råd til ledere og medarbejdere om mere trivsel og mindre stress på arbejdspladser i kommuner og regioner. Hæftet bygger på interview med forskere og ledere, tillidsvalgte og HR-chefer.
De 7 gode råd er:
- Gør hverdagen tilpas forudsigelig
– så medarbejderne har en ramme for deres kreativitet - Hold snor i ambitionerne
– så I kan brænde for sagen uden at brænde ud - Vær tydelig i dine signaler
– så medarbejderne kan forholde sig til klare normer - Træd konstruktivt ind i konflikter
– så der frigøres energi til at udvikle organisationen - Dosér involveringen
– så medarbejderne ikke skal tage stilling til alt - Vis anerkendelse løbende
– så medarbejderne ved, hvornår de har gjort det godt (nok) - Tag hånd om din egen trivsel
– så du undgår at smitte andre med stress
Hæftet er udgivet af Stressprojektet under Det Personalepolitiske Forum – i samarbejde med Væksthus for Ledelse og kan bestilles her: http://www.personaleweb.dk/graenser
Med venlig hilsen
Bjarne Toftegård
Ville bare lige anbefale en anden metode til forbedring af trivsel på arbejdspladsen. Det er JTI “Jugiansk Type Indeks. Man kan læse mere om det her…
http://www.amine.dk/worklife/07bad1c9e6be451b9b7e899ad703522d/Vaerktoej_til_trivsel.aspx